torsdag 1 maj 2014

1:a Maj

Ja då har vi nu tagit det stora klivet in i Maj månad och solen den skiner på en näst intill molnfri himmel.
Vi har enligt mina källor här på gården haft -12 grader inatt, men nu vet jag ej hur mycket det är men det var då skönt när jag var ute med hunden iallafall.
Idag skall nog bilen tvättas så kanske den ser lite renare ut när vi far åt staan ikväll och så måste jag köpa en lykta till ena framlyset som slocknat.

Jo igår var ju dottern på disco i norsjö och när vi for hem så ja med nöd och näppe såg vi dom tre stora älgarna. Dom sprang över vägen precis då jag bländat ner för jag fick möte. Och då tycker jag att dom kan ha reflexväst också.. :)

Nä nu skall jag ta mig en kopp kaffe och sätta mig och njuta medans jag dricker den..

Ha en bra dag :)


3 kommentarer:

  1. Åh, här är det snöslask! Ingen roligt väder. Men inte gör det nåt för mig, jag behöver plugga!

    SvaraRadera
  2. Vi har ju i alla fall tur med vädret. Det var inte nån snö här,som på många andra håll.

    Det var ingen dum idé att skaffa reflexer till älgarna också.

    Fin vovve! Är det en beagle? Min son hade en sån, men den gick tyvärr ner sig i ett dike med is, så han dog. Det var förfärligt.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  3. Usch vad läskigt med älgarna ändes vägen! Tur det gick bra!

    SvaraRadera